Mediteren

Iedereen kan het. En het kan op 1000 manieren. 
Verstilling. Bewustwording. Het kan in een activiteit. Het kan als je stilzit. 
Kies jouw vorm, die op dit moment fijn voelt. 
Laat je niet vangen in dogma's, in 'zo doe ik het goed', 'zo doe ik het fout'.
Natuurlijk hebben we onze Mind, die ons maar al te graag wijsmaakt dat je daar nu echt geen tijd voor hebt.
Dat is iets anders als het gevoel wat zegt: het hoeft niet. Of niet op deze manier.
Meditatie maakt je open, vrij, blij. Volg die richtingaanwijzers.

 

Meditaties

Hieronder een aantal geleide meditaties. 
Wit blok = als je wat langer de tijd hebt.
Zwart blok = als je wat korter in de tijd zit.

Onderaan staan er ook twee meditaties voor kinderen (& ouders samen).

De meditaties zijn live opgenomen en komen met de bijbehorende live geluiden :-).

 

Een meditatie die je brengt bij wat je nodig hebt (13.58 min)

Meditatie gericht op het ervaren van het Hart. (20:20 min)

Een liggende meditatie gericht op loslaten. (16:37 min)

Een meditatie gericht op het ervaren van de levensstroom in het lichaam. (16:56 min)

Een meditatie voor tijdens je werk. Ff stoppen. Om vanuit verbinding en inspiratie weer verder te kunnen gaan.  (6:54 min)

In het dagelijkse leven raken we gemakkelijk het contact kwijt met onze Ziel. Daarom deze. (6:29 min)

Een korte meditatie voor als je drukte ervaart om weer verbinding te maken met je Hart. (8:01 min)

Een meditatie gericht op gronden, en tegelijkertijd op bewustzijn van de Aarde. (17:55 min)

Een zittende meditatie waarin je bewustzijn brengt naar de beperkende overtuigingen/ zelfkritiek / zelftwijfel die aanwezig kunnen zijn en je belemmeren je potentieel neer te zetten vanuit je Hart. (17:07 min)

Een meditatie gericht op bewustzijn vanuit het Hart en het uittrekken van 'de jas' van het ego. (18:14 min)

Een oefening die helpt de vormen (bijvoorbeeld hoe we ons voelen, de gedachten, prestaties en of iets wel of niet goed gaat volgens het ego) te laten zijn zoals het is en het bewustzijn te ervaren wat dat omhelst. (16:42 min)

Deze meditatie reikt een ander perspectief aan ten tijden van stress. Om te integreren en toe te passen, zodat stress een andere kleur krijgt en verbinding met het Hart hervonden kan worden op deze momenten. ( 13:35 min)

Transformeren brengt bewustzijn vanuit het Hart naar dat wat ons raakt, intense emoties voelbaar maakt of waar we het gevoel hebben klem te zitten.
De Alchemie die wordt aangereikt brengt ons terug in contact met het Hart waarvan uit lijden omgezet wordt naar bewustzijn. (13:01 min)

Een basisoefening uit de mindfulnesstraining, waarbij je gericht aandacht brengt in het lichaam. Daarin ontmoet je de signalen en levensstroom in het lichaam die als een poort kunnen zijn tot bewustzijn vanuit het Hart (gewaarzijn). (42:04 min)

In deze oefening de gelegenheid om stil te staan bij de liefde compleet en aanwezig in jezelf. (19:41 min)

Uit de mindfulnesstraining de zitmeditatie, waarbij 4 objecten van de aandacht voorbij komen: adem, lichaam, luisteren en gedachten. (35:43 min)

Bewustzijn toepassen vanuit de basisprincipes in Heartfulness (18:51 min)

Een meditatie die je uitnodigt om naar je Hart te luisteren. (18:50 min)

Een meditatie die je in contact brengt met het bewustzijn wat ruimer is dan elke ervaring in de vorm (gedachten -gevoelens -lichamelijke sensaties) (16:57 min)

Dit is een visualisatie en kent daarmee een ander karakter dan een meditatie. Je mag volgen wat als eerste in je opkomt- ook als snapt je Mind het niet.
Als er niets opkomt is dat wat er is en hoef je niet op zoek naar iets te gaan. 
Een visualisatie nodigt uit om je verstand losser te laten en je te laten meevoeren met het creërende en beeldende vermogen van ons bewustzijn.
De inhoud van deze visualisatie gaat over het zicht vergroten op de kwaliteiten die aanwezig zijn in  je Hart. (19:00 min)

audio Block
Double-click here to upload or link to a .mp3. Learn more

Een bewustzijnsoefening in het toelaten van precies dat wat in het nu aanwezig is. Het vermogen vanuit bewustzijn tot accepteren wordt aangeraakt in deze meditatie. (21:31 min)

 

Voor  kinderen (& ouders samen)

Een mindfulnessoefening voor kinderen vanaf +/- 8 jaar gericht op het voelen en volgen van de adem op verschillende plekken in je lichaam. (7:48 min)
Je kunt als ouder deze oefening ook samen met je kind beluisteren.

 

Een mindfulnessoefening voor kinderen waarbij een reis gemaakt wordt door het lichaam met de aandacht.  Je kunt deze oefening zittend of liggend ervaren, alleen of samen met ouder. (7:27 min)